Turó de Sant Pau

dimarts, 7 de febrer del 2006

TROBADA DE LA COMISSIÓ D’INFRAESTRUCTURES EN EL MARC DEL CONSELL MUNICPAL DE MOBILITAT.

Com ja sabeu la nostre associació te representació a la Comissió d’Infraestructures en el marc del Consell Municipal de Mobilitat de Cerdanyola. Per aquest motiu Mariano Almudevar va assistir el passat 31 de gener a la primera reunió d’aquesta comissió. Donat que en les darreres setmanes, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya ha sotmès a exposició pública el nou Pla d’Infraestructures de Transport de Catalunya 2006-2026 – DTOP. El motiu de la reunió era informar de les al·legacions que com Ajuntament presentaran a aquest Pla i alhora recollir aportacions dels membres del Consell.

El balanç d’aquesta reunió el podem classificar com a positiu donat que les al·legacions que l’ajuntament ha presentat, sobretot en els punts que ens poden afectar, a nivell territorial, responen a les nostres expectatives de futur. Tot seguit us en fem cinc cèntims, no obstant com el document sobre el Projecte de Pla d’Infraestructures es força interessant us convidem a visitar la seva pàgina web que respon a l’adreça electrònica xxx.gencat.net/ptop.

Pel que fa a les al·legacions sobre el contingut de les propostes sobre la C-35 Molins de Rei – Sant Celoni. Via Interpolar, diu:

La Via Interpolar està concebuda com a una autovia que duplica la xarxa viària que representa els laterals de la B-30 a molt poca distància. La reserva viària prevista pel Pla General Metropolità, i que el projecte de PITC manté, creua uns espais forestals dins del terme municipal de Cerdanyola, que originen una fragmentació entre el nucli urbà de Bellaterra i el campus de la UAB.

Les obres de millora de la B-30, executades fa pocs anys, que comportaren la supressió dels semàfors, han reforçat el caràcter d’aquesta via com a una veritable autovia que té una bona fluïdesa fins que entronca amb l’AP7, tant a l’alçada de Rubí com de Barberà del Vallès. Es per aquest motiu que considerem la Via Interpolar com una Infraestructura innecessària, atès que resulta més adient la prolongació dels laterals de la B-30 tant direcció Baix Llobregat com direcció Vallès oriental.

Per una altra banda, existeix un trànsit de pas que creua el nucli urbà de Bellaterra per la carretera BP 1414, que utilitzen aquest itinerari com a drecera entre la zona de Sabadell i la de Sant Cugat, atès que la C58 i la B-30 tenen sovint col·lapses en els seus accessos. En aquest sentit resulta preferible introduir millores en el propi enllaç de connexió. Cal tenir present que la connexió entre les dues autopistes té un doble valor: com a eix de primer ordre de les comunicacions regional de Catalunya – enllaça comarques de l’interior amb el corredor del mediterrani – i com enllaç entre dues vies – C58 – B30 – que alhora es comporten com a veritables rondes metropolitanes.

Actualment aquest enllaç el forma un únic carril de circulació, per tant, resulta necessari ampliar-lo a dos carrils més, que d’aquesta forma dotarien de fluïdesa al trànsit de les duesvies i dissuadiria d’emprar la BP 1414 per arribar abans a la B-30.

Per tot l’exposa’t, reclamem les inversions previstes en la B-30 i en el seu enllaç amb la C-58 i la desafectació de la reserva viària de la Interpolar.
Si algú està interessat en veure la resta de les al·legacions al projecte de Pla d’Infraestructures, podeu demanar-lo a la junta.