Turó de Sant Pau

dijous, 2 de febrer del 2006

Revista "El Turó" - Gener 2006 - El Camí Verd



Acte de presentació del Projecte del Camí Verd, la primera Via Verda de la província de Barcelona.




Mª Rosa Garcia : “La proposta per el Camí Verd pot ser un instrument ideal per promoure a la nostre societat una cultura nova de l’oci i de l’esport a l’aire lliure i sobretot de la mobilitat no motoritzada. Per altre banda, ens convé defensar el nostre entorn per protegir-lo de possibles agressions irreparables per el medi ambient, el paisatge i el nostre patrimoni natural.

El nostre entorn necessita un nou model de mobilitat basat en l’ús d’un modern servei de transport públic no contaminant, que connecti amb les necessitats reals de la població i uns vials que afavoreixin el desplaçament segur en bicicleta. Això si que és sostenible. No és sostenible cobrir amb formigó zones d’interès, amb important connectivitat biològica i excel·lent recurs paisatgístic. Les futures generacions no es mereixen un altre legat que el que defensa l’actua’l patrimoni natural, perquè és nostre i perquè l’estimem.”

Manel Herrando : Com a practicants necessitem infraestructures segures que siguin adients per la promoció del Ciclisme. És una iniciativa realment important i que s’ha d’impulsar al màxim sobretot a les zones properes a les ciutats que cada cop més ens estem quedant sense possibilitats per la bicicleta.




Àngel Gastón : El Vallès necessita del espais naturals que li queden. El corredor biològic entre Collserola i Sant Llorenç pot ser molt agredit per el Projecte de Centre Direccional de Cerdanyola, deixant Collserola aïllada i envoltada d’edificis i de Vials que no li permetran la connectivitat amb altres espais naturals.

La Via Verda (corredor biològic) està plantejat també com un espai socio-cultural on el Camí Verd encaixa perfectament en aquest eix biològic de connectivitat. Doncs està pensat com un espai que es pot trepitjar a peu, en bicicleta, amb patins o a cavall.
És una proposta molt interessant, no tant sols com una proposta lúdica, sinó com una infraestructura de promoció de la mobilitat sostenible per els desplaçaments dels estudiants o les persones que treballen als voltants. En aquest sentit aprofitem l’ocasió per demanar al Ajuntament carrils bici que connectin el nucli urbà de Cerdanyola a la Universitat Autònoma i també a aquest Camí Verd.



Valentí Masana : El fet que el camí verd passarà molt a prop del Centre d’Alt Rendiment, vol dir que proporcionarà un circuït per entrenar amb seguretat.
Als esportistes de fons cada vegada ens costa més trobar llocs per poder entrenar en condicions, especialment costa molt trobar circuits plans. Aquest Camí Verd que proporciona un circuit segur sense interrupcions i pla, repercutirà en un gran benefici per el col·lectiu del fons d’elit català.

Angel Campo : Quan em vaig jubilar vaig proposar-me de no quedar-me quiet a casa, i vaig començar a quedar amb alguns companys per sortir, amb certa freqüència, a passejar.
Aquest Camí Verd, seria un recorregut pla que permetria regular-nos molt millor la intensitat del nostre exercici sense haver de superar les pujades o baixades que freqüentment trobes en altres camins. També és molt més accessible per la gent que, per problemes de salut, no pot afrontar l’esforç que suposa superar una pujada.
Si la gent tingués la possibilitat de sortir a caminar per un lloc en condicions, ho faria, i això és salut. Jo concretament tinc hipertensió, però des de que faig exercici que tinc millor la tensió que fa uns anys.
Crec que és important que els organismes públics reconeguin que construir el Camí Verd no és només un plaer, sinó que proporciona grans beneficis per la nostra salut.


Ramon Andreu : El projecte del Camí Verd s’ha presentat als diferents Ajuntaments i a la Generalitat. El cert és que totes les administracions quan reben aquest projecte se’l miren i l’estudien seriosament, però hores d’ara, encara ningú s’ha pronunciat ni a favor ni en contra.
Creiem que la desafectació dels boscos de Cerdanyola reservats per el Vial Interpolar és totalment necessària perquè no es pot fer passar un tràfic industrial per una zona escolar, perquè no es pot tornar a tallar el corredor biològic entre Collserola i Sant Llorenç i perquè el Camí Verd és bo i necessari per els ciutadans.
També sabem que aquest tram del Via Interpolar no és necessari perquè és un desdoblament de l’autopista A7 que ja existeix amb la B-30, i segons l’estudi de mobilitat del Centre Direccional en aquest tram l’A7/B-30 no estan col·lapsades i per tant no necessiten ser desdoblades.

Ciutadans pel Camí Verd te dues reivindicacions, la primera demanar que es desafecti aquest tram del Vial Interpolar, i la segona demanar que si es desafecta no s’especuli i només s’hi construeixi exclusivament el Camí Verd.

Aquesta setmana hem iniciat la recollida de signatures a favor del Camí Verd del Vallès a través de l’adreça (fitxer PowerPoint)

Ens convé fer ressó d’aquest projecte i enviar-lo a tots els qui coneixement per aconseguir el major nombre de signatures personals.
Per a mes informació podeu visitar la pàgina web del Camí Verd.